Reklama a propagace mohou mít mnoho nejrůznějších podob, ať už se jedná o tu televizní, internetovou, tiskovou nebo různé reklamní předměty. Výběr konkrétní metody závisí především na cílové skupině zákazníků a je obvyklé, že se kombinuje hned několik typů. Je tedy jasné, že marketingový specialista musí znát nejen zákonitosti trhu, ale také lidské psychologie, aby odhadl, který postup bude nejefektivnější. Každá firma má totiž k dispozici mnoho možností a na výběru té správné často závisí její úspěch.
Jednou z těch méně známých, avšak přesto důležitých, jsou nejrůznější propagační předměty. Obvyklé jsou například reklamní čepice. Zde se jedná v převážné většině o kšiltovky, avšak najdeme také zimní čepice či kulichy. Úspěch této metody však závisí na tom, aby ji potenciální zákazníci nosili a tak nevědomky onu firmu propagovali. Je však pochopitelné, že zdaleka ne všechny demografické skupiny z toho budou nadšené. Například zákaznice kosmetických salonů s největší pravděpodobností nebudou běžně nosit kšiltovku. Zde je tedy vhodné se ptát, pro jaké obory se tento způsob propagace vlastně vyplatí. Koneckonců je potřeba do něj investovat peníze, a je jasné, že potřebujeme jejich co nejrychlejší návratnost. Kdy jsou tedy reklamní čapky vhodné?
V první řadě je dobré se podívat, která skupina obyvatel běžně nosí kšiltovky či jiné čepice a příliš se nestará o to, co je na ní napsáno. To totiž budou ti hlavní kandidáti. Právě oni totiž s největší pravděpodobností budou nosit i ty s logem naší firmy. Dále je dobré si zjistit, co nejčastěji kupují. O jaký produkt mají největší zájem? Pokud jej naše firma vyrábí, pak máme vyhráno a můžeme zadat výrobu reklamních čepic. V případě, že se naše cílová skupina s touto neshoduje, je dobré najít jiný způsob propagace, který bude účinnější. Jistě, není to jednoduché, zvláště pro malé firmy, které nemají vlastního marketingového specialistu. Věřte však, že je to poměrně důležité a může to znamenat rozdíl mezi úspěchem a krachem.